• روز های کاری : روزهای زوج از ساعت 16:30 الی 19:30

تزریق چربی به واژن چگونه انجام می‌شود؟ مزایا + ماندگاری

همانطور که با افزایش سن، چین‌وچروک، افتادگی و نازک شدن پوست رخ می‌دهد، این شرایط در ناحیه تناسلی نیز دیده می‌شود. چین‌وچروک واژن به دلیل کاهش بافت چربی در آن ناحیه رخ می‌دهد. در زنانی که چنین مشکلاتی دارند، معمولاً پر کردن ناحیه تناسلی با روش تزریق چربی به واژن که اخیراً رایج شده است، انجام می‌شود. از آنجایی که لب‌های ناحیه تناسلی که بافت چربی را ازدست‌داده‌اند، نازک شده و ظاهر زیبایی خود را از دست می‌دهند، تزریق چربی مناسب‌ترین روش درمانی برای بازگرداندن به ظاهر قبلی و حتی بهتر است. در این بخش همراه ما باشید تا به طور کامل در خصوص این روش زیبایی واژن توضیح دهیم.

تزریق چربی به واژن

تزریق چربی به واژن چیست؟

تزریق چربی به واژن یک روش زیبایی و جوانسازی است که در ناحیه واژن انجام می‌شود. در این روش، چربی طبیعی بدن خود فرد به بخش‌های خارجی واژن تزریق می‌شود تا ظاهر واژن بهبود یابد. آرزوی اکثر خانم‌هایی که به جراحی زیبایی ناحیه تناسلی می‌پردازند، دستیابی به ظاهری  زیبا، صاف و بدون افتادگی است. با از بین بردن کامل افتادگی و چین‌وچروک لب‌های بیرونی و داخلی و پرکردن لابیا ماژور از طریق چربی می‌توان به‌ظاهر دلخواه رسید.

چه زمانی به تزریق چربی به واژن نیاز داریم؟

به دلایلی مانند کمبود بافت همبند کلاژنی، مشکلات هورمونی، سیگارکشیدن، قرارگرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید و… ظاهر واژن تغییر پیدا کرده و زیبایی خود را از دست می‌دهد. تقاضا برای روش‌های تزریق چربی واژن به دلایل پزشکی و زیبایی در حال افزایش است.از جمله شایع‌ترین دلایل تزریق چربی به واژن عبارت‌اند از:

  • اصلاح افتادگی و چین‌وچروک
  • برطرف کردن عوارض  لابیاپلاستی
  • برای ایجاد جوانسازی با سلول‌های بنیادی مزانشیمی در بافت چربی
  • اصلاح بخیه‌های ناخوشایند هنگام زایمان
  • برای از بین بردن آتروفی فرج ناشی از لیکن اسکلروز و یائسگی
  • درمان مشکل بی اختیاری استرسی (بی اختیاری ادرار)
  • افزایش لذت جنسی و تسهیل عملکرد ارگاسم با تقویت نقطه G

تزریق چربی به واژن چگونه انجام می‌شود؟

روش تزریق چربی به ناحیه تناسلی تحت شرایط استریل در محیط بیمارستان یا کلینیک با بیهوشی عمومی یا منطقه‌ای انجام می‌شود. بیماران 5-6 ساعت پس از بستری روزانه مرخص می‌شوند. فرایند تزریق چربی به واژن دارای 3 مرحله است:

  • برداشت چربی با کانولا
  • پردازش چربی دریافتی (فراوری چربی)
  • تزریق چربی به بافت از طریق تزریق (انتقال چربی)

ناحیه شکمی یکی از بهترین مکان‌ها برای برداشت چربی است. با این حال، در بیمارانی که در ناحیه شکم چربی ندارند، لاغر هستند یا ابدومینوپلاستی انجام داده‌اند، ممکن است برداشتن چربی شکم آسان نباشد؛ بنابراین، می‌توان چربی‌ها را از قسمت‌های جانبی شکم، قسمت داخلی و خارجی ران برداشت.

دوران نقاهت بعد از تزریق چربی

تزریق چربی یکی از روش‌هایی است که در مقایسه با سایر مداخلات، سریع‌ترین بازگشت به زندگی طبیعی را پس از عمل فراهم می‌کند. در صورتی که تزریق با بی‌حسی موضعی انجام شود، می‌توان بلافاصله زندگی عادی را از سر گرفت و اگر با بیهوشی عمومی انجام شود، می‌توان در عرض 12 ساعت به کارهای روزمره پرداخت. در موارد نادری ممکن است در نواحی تزریق چربی، کبودی ایجاد شود؛ این کبودی‌ها را می‌توان 2 ساعت پس از عمل با فونداسیون پوشانده و به زندگی روزمره بازگردید. اگر لیپوساکشن به فرایند تزریق چربی اضافه شود، نقاهت بسته به ناحیه‌ای که لیپوساکشن در آن انجام می‌شود، متفاوت خواهد بود.

تزریق چربی به واژن

آیا نتایج تزریق چربی به واژن دائمی است؟

در ماه ششم پس از تزریق، 30 تا 40 درصد از بافت چربی همچنان وجود خواهد داشت. به عبارت دیگر، دو سوم چربی مصرف شده در 6 ماه اول، آب می‌شود. یک‌سوم باقی‌مانده تا 5 سال دوام می‌آورد. در برخی موارد، این دوره ماندگاری ممکن است کوتاه‌تر یا طولانی‌تر باشد. در افرادی که پس از عمل به‌سرعت وزن کم می‌کنند، بافت چربی تزریق شده به واژن نیز ذوب می‌شود. کاهش چربی در افراد سیگاری و کسانی که به طور منظم غذا نمی‌خورند، بیشتر است. به همین دلیل با درنظرگرفتن این کاهش در حین عمل، پر کردن چربی بیشتر انجام می‌شود. این برنامه می‌تواند در فواصل چند ساله برای افرادی که مایل هستند، تکرار شود.

برای افزایش ماندگاری تزریق چربی در واژن چه کاری باید انجام دهیم؟

برای اینکه بافت چربی تزریق شده به هر قسمت از بدن، سرزندگی خود را حفظ کند، اکسیژن و جریان خون باید در حداکثر سطح باشد. همچنین برای اطمینان از این جریان، داشتن رژیم غذایی مناسب و متعادل، دوری از سیگار و الکل، توجه به مصرف آب، انجام ورزش‌های منظم و مصرف برخی مکمل‌های غذایی توصیه می‌شود. حتی در این شرایط، میزان حیات چربی بعد از 6 ماه حدود 40 درصد است.

نکاتی مهم بعد از تزریق چربی به واژن

مراقبت پس از تزریق چربی به واژن هم برای بهبود سریع و هم برای افزایش ماندگاری چربی بسیار مهم است. استفاده از یخ در اوایل دوره پس از عمل و مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها و مسکن‌ها در منزل توصیه می‌شود. بانداژی که برای جلوگیری از خونریزی در ناحیه‌ای که چربی برداشته می‌شود، بعد از 48 ساعت برداشته می‌شود.
توصیه‌های پس از ترخیص عبارت‌اند از:

  • پرهیز از دوش آب گرم به مدت یک هفته، مالش‌ندادن ناحیه تناسلی، دوری از ضربه، استفاده‌نکردن از اسپا، حمام آب گرم، استخر آب گرم به مدت یک ماه، نپوشیدن شلوار تنگ و پرهیز از اسب‌سواری و دوچرخه‌سواری.
  • برای رابطه جنسی و ورزش‌های شدید یک ماه محدودیت وجود دارد.
  • سیگارکشیدن توصیه نمی‌شود؛ زیرا بر تولید کلاژن و تغذیه بافت چربی تأثیر منفی می‌گذارد.
زیبایی واژن

آیا عمل تزریق چربی به واژن خطراتی دارد؟

پس از تزریق چربی، هم در ناحیه‌ای که چربی برداشته می‌شود و هم در ناحیه‌ای که در آن تزریق می‌شود، ممکن است عوارضی ایجاد شود. لیپوساکشن هرگز نباید در بیماران خیلی لاغر که چربی کافی ندارند و یا در افرادی که مشکل خونریزی یا لخته‌شدن دارند، انجام شود.
مشکلاتی مانند خونریزی، هماتوم، عفونت و فرورفتگی‌های موضعی ممکن است در ناحیه‌ای که چربی برداشته می‌شود، رخ دهد. خونریزی، عفونت بافت (سلولیت)، آمبولی چربی، نکروز چربی، کلسیفیکاسیون، کیست چربی، بی‌نظمی بافتی یا عدم تقارن ممکن است به‌ندرت در ناحیه‌ای که چربی تزریق می‌شود، رخ دهد. این موارد، عملیات خاصی است که باید توسط افراد مجرب انجام شود؛ لذا قبل از انجام تزریق چربی به واژن به خوبی تحقیق کرده و در مورد خواسته‌های خود با پزشک صحبت کنید.

آیا می‌توان همزمان با پرکردن چربی لابیا ماژور سایر عمل‌های زیبایی را انجام داد؟

در جراحی پلاستیک تناسلی، روش‌های ترکیبی همیشه نتایج رضایت‌بخش‌ بیشتری دارند. همزمان با بزرگ کردن لابیا ماژور، لابیاپلاستی، واژینوپلاستی، پرینئوپلاستی و PRP تناسلی نیز بسته به نیاز فرد و وضعیت بافت قابل‌انجام است.

نویسنده
نویسنده:

دکتر لیدا شفیعیان

جراح و متخصص زنان و زایمان ، نازایی و زیبایی

دکتر لیدا شفیعیان هستم ، متخصص و جراح زنان و زایمان ، نازایی و زیبایی . در سال 1393 مدرک دکترای حرفه ای خود را از دانشکده پزشکی تهران دریافت کرده ام . برای اطلاعات بیشتر در زمینه های جراحی های زنان ، خدمات زیبایی ، مراقبت های قبل/طی بارداری مشاوره در زمینه مسائل جنسی زنان،بی اختیاری ادراری ،عفونت های تناسلی(زگیل ،....) پیشنهاد می کنم از طریق شبکه های اجتماعی من رو دنبال کنید . امیدواریم از مطالب سایت لذت ببرید ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *