• روز های کاری : روزهای زوج از ساعت 16:30 الی 19:30

تنگ کردن دائمی واژن: 3 روش شگفت انگیز!

روش‌های مختلفی برای تنگ کردن واژن وجود دارد که بسته به‌شدت شلی واژن انتخاب می‌شوند. جراحی تنگ کردن واژن یا واژینوپلاستی یک روش جراحی است و برای درمان شلی واژن که باروش‌های غیرجراحی مانند ورزش، لیزر  قابلیت اصلاح‌شدن ندارند، انجام می‌شود و نتایج بسیار خوبی را به جا می‌گذارد. یکی از سؤالاتی که به طور مکرر درمورد تنگ کردن واژن پرسیده می‌شود، این است که آیا نتایج حاصل از تنگ کردن واژن دائمی است یا خیر؟! اگر به دنبال تنگ کردن دائمی واژن هستید، این مقاله را با دقت بخوانید.

تنگ کردن دائمی واژن

روش‌های تنگ کرده دائمی واژن

برای درمان شلی واژن روش‌های مختلفی وجود دارد که بر اساس شدت شلی واژن باید یکی از آنها را انتخاب کرد. از آنجایی که بیشتر روش‌ها دارای بازه زمانی هستند و باید مجدد تکرار شوند، اگر به دنبال راه دائمی هستید، توضیحات هر یک از موارد را با دقت بخوانید.

تنگ کردن واژن با لیزر

سفت کردن واژن با لیزر به اندازه روش جراحی مؤثر نیست و نمی‌تواند راه‌حل مناسبی برای فتق و انبساط قابل‌توجه ارائه دهد.
 از آنجایی که این روش سرپایی است اغلب ترجیح داده می‌شود، اما باتوجه‌به نسبت قیمت به سود، نمی‌توان گفت که روش بسیار کارآمدی است.  برای رسیدن به نتیجه مناسب جلسات مکرر ممکن است لازم باشد. اما از نظر اثربخشی نمی‌توان آن را با روش جراحی مقایسه کرد.

تنگ کردن واژن با هایفو واژینال 

هایفو واژینال روشی است در آن امواج اولتراسوند با کمک یک کاوشگر به واژن اعمال می‌شود که می‌تواند بافت‌ها را تا عمق تقریباً 4.5 میلی‌متر گرم کند. مکانیسم اثری مشابه لیزر دارد، اما می‌تواند در بافت‌های عمیق‌تر از لیزر نیز مؤثر باشد.

 امواج اولتراسوند از طریق پروب به بافت واژن پخش می‌شود، تمام بافت‌های این ناحیه گرم می‌شوند و تولید کلاژن تحریک و افزایش می‌یابد و در نتیجه سفتی واژن دوباره برقرار می‌شود.

 اگرچه ما این روش را سفت کردن واژن می‌نامیم، اما در کنار آن یک جوانسازی عمومی در کانال واژن حاصل می‌شود. به‌این‌ترتیب دفعات ارگاسم در هنگام آمیزش جنسی افزایش‌یافته و به‌راحتی به ارگاسم می‌رسد. با یک جلسه می‌توان به نتایج موفقیت‌آمیز دست‌یافت. نسبت به لیزر احساس سوزش و گرما کمتری دارد. همچنین می‌توان از ما برای روشن‌کردن دستگاه تناسلی و درمان بی‌اختیاری ادرار استفاده کرد.

تنگ کردن دائمی واژن با واژینوپلاستی

 اگر به دنبال نتیجه دائمی هستید یا شدت شلی و بزرگ‌شدن واژن شما بیش از حد است، بهترین روش برای شما جراحی تنگ کردن واژن یا واژینوپلاستی است. اینکه آیا بعد از جراحی تنگ کردن واژن دوباره بزرگ‌شدن واژن وجود خواهد داشت یا خیر، سوال بسیاری از افراد است.

شایع‌ترین علت بزرگ‌شدن واژن، زایمان است. حتی به دلیل بارداری هم امکان بزرگ‌شدن واژن وجود دارد. مردم می‌ترسند که حتی پس از عمل سفت کردن واژن که برای حل این وضعیت ایجاد شود. سفتی واژن پس جراحی در شرایط عادی تمایلی به گشادی مجدد ندارد. مگر اینکه زایمان طبیعی مکرر انجام شود؛ بنابراین، درست است که بگوییم این جراحی، مؤثر و دائمی است.

چه کسانی به تنگ کردن دائمی واژن نیاز دارند؟

واژن، ساختاری استوانه‌ای است که می‌تواند 8 تا 10 سانتی‌متر کشیده و منبسط شود. به لطف چین‌هایی به نام روگا، دیواره واژن مانند آکاردئون بلند و کوتاه می‌شود. این ویژگی فیزیکی واژن باعث می‌شود که نوزاد در هنگام زایمان به راحتی از رحم خارج شود. اگرچه واژن انعطاف‌پذیر است اما زایمان‌های مکرر واژینال، ساختار طبیعی بافت را مختل می‌کند. پس از چند زایمان طبیعی، واژن نمی‌تواند به سفتی قبلی خود برسد. بزرگ‌شدن واژن ممکن است با مشکلات مختلفی همراه باشد، از جمله:

  • صدایی که از واژن می‌آید
  • ناتوانی در لذت جنسی
  • ناتوانی آلت تناسلی در  قرارگرفتن در واژن
  • عفونت‌های مکرر واژن

به‌ندرت، ممکن است که بزرگ‌شدن ساختاری واژن به دلایل غیر زایمانی ارتباط داشته باشد. اختلالات تغذیه‌ای، کمبود ویتامین، بیماری‌های بافت کلاژن، استعمال زیاد سیگار و الکل می‌تواند منجر به بدتر شدن تنگی واژن شود.

بزرگ‌شدن واژن همچنین می‌تواند باعث مشکلاتی مانند اختلالات جنسی، عفونت‌های مکرر و مشکلات زیبایی شود. تمام این مشکلات با روش‌های واژینوپلاستی برطرف می‌شود.

تنگ کردن دائمی واژن

تنگ کردن دائمی واژن چگونه انجام می‌شود؟

عمل سفت کردن واژن را می‌توان با بیهوشی موضعی یا عمومی در اتاق عمل با تجهیزات مناسب و شرایط لازم انجام داد. توصیه می‌کنیم برای راحتی بیشتر عمل و بیمار، عمل تحت بیهوشی عمومی انجام شود.

 در طی فرایند سفت کردن واژن، بافت اضافی داخل آن برداشته می‌شود و بافت‌های همبند و عضلانی شل شده با بخیه به هم نزدیک‌تر می‌شوند. کانال واژن برای رسیدن به قطر مورد نظر تنگ می‌شود.

تنگ شدن ورودی واژن

به‌منظور تسهیل خروج نوزاد از کانال واژن، برشی به نام اپیزیوتومی توسط پزشک ایجاد می‌شود. آسیب مجرای واژن نیز می‌تواند خودبه‌خود، بدون هیچ برشی، به خصوص در زایمان‌های سریع واژینال رخ دهد.

یکی از اهداف جراحی این است که ظاهر زیبایی به ناحیه تناسلی بدهد؛ بنابراین، جراحی باید برنامه‌ریزی خوبی را طی کرده باشد.

عمل سفت کردن واژن حدود 45 دقیقه طول می‌کشد. بیمار می‌تواند 3-4 ساعت پس از عمل به خانه بازگردد. واژینوپلاستی، اندام‌های تناسلی داخلی زن را تحت تأثیر قرار نمی‌دهد. این مورد مانع از زایمان طبیعی او در سال‌های آینده نمی‌شود. با این حال پس از زایمان، واژن ممکن است دوباره منبسط شود و به عمل جدیدی نیاز داشته باشد. بهتر است واژینوپلاستی برای خانمی که قصد بارداری در آینده نزدیک دارد به تعویق بیفتد.

زمان بهبودی بعد از جراحی تنگ کردن دائمی واژن

بعد از جراحی سفت کردن واژن باید موارد زیر را رعایت کنید:

  • بیمار می‌تواند ظرف 3 تا 4 ساعت پس از جراحی سفت کردن واژن به خانه بازگردد.
  • شدت درد پس از جراحی معمولاً کم توصیف می‌شود و کنترل درد با مسکن امکان‌پذیر است.
  • با وجود خطر عفونت بعد از عمل باید مراقب تمیزکردن ناحیه تناسلی باشید.
  • دستور پزشک باید رعایت شود.
  • در طول عمل از بخیه‌های جذبی استفاده می‌شود؛ بنابراین بیمار نیازی به کشیدن بخیه ندارد.
  • ممکن است بعد از عمل، خونریزی و لکه بینی وجود داشته باشد.

رابطه جنسی باید تا زمانی که واژن به طور کامل پس از عمل سفت کردن واژن بهبود یابد، قطع شود. این دوره به طور متوسط 4-6 هفته است.

جراحی واژینوپلاستی

خطرات عمل سفت کردن واژن

اولین نکته‌ای که برای این جراحی باید در نظر گرفته شود، انتخاب متخصص زنان است. با انتخاب یک متخصص زنان مجرب و آگاه می‌توان شرایط نامطلوبی را که ممکن است در حین یا بعد از عمل ایجاد شود به حداقل رساند.

نکته دیگری که در مورد عمل باید مورد توجه قرار گیرد، این است که واژن نباید بیش از حد نیاز تنگ شود. زیرا ممکن است پس از آن، شکایت از درد در حین مقاربت وجود داشته باشد.

بیشتر مطالعه کنید: بهترین دکتر عمل زیبایی واژن کیست؟

فواید جراحی تنگ کردن واژن

بعد از بهبود و گذراندن دوره نقاهت جراحی موارد زیر را تجربه خواهید کرد:

  • افزایش لذت جنسی
  • ارگاسم در مردان و زنان اتفاق میفتد و زوجین ابراز می‌کنند که از رابطه جنسی خود خوشحال هستند.
  • افزایش اعتمادبه‌نفس زنان
  • هیچ صدایی از واژن نمی‌اید که تمرکز حین رابطه جنسی را مختل کند.

قیمت جراحی تنگ کردن واژن

هزینه تنگ کردن واژن را می توان دقیقاً پس از مصاحبه با بیمار تعیین کرد. قیمت سفت کردن واژن با توجه به نوع روش جراحی برای بیمار، محیط کلینیک یا بیمارستانی که در آن جراحی انجام می شود و نوع بیهوشی اعمال شده متفاوت است. صحبت با پزشک در این مورد مفید خواهد بود.

جراحی تنگ کردن واژن توسط چه پزشکانی انجام می شود؟

سفت کردن واژن یک عمل زیبایی شناختی نیست، بلکه یک عمل ترمیمی (بازسازنده) است. از آنجایی که این یک کاربرد دائمی جراحی است، باید توسط پزشکان مجرب زنان و زایمان اعمال شود. در غیر این صورت، درد و ناتوانی در برقراری رابطه ممکن است در نتیجه تنگی ناکافی واژن یا باریک شدن بیش از حد ایجاد شود.

نویسنده
نویسنده:

دکتر لیدا شفیعیان

جراح و متخصص زنان و زایمان ، نازایی و زیبایی

دکتر لیدا شفیعیان هستم ، متخصص و جراح زنان و زایمان ، نازایی و زیبایی . در سال 1393 مدرک دکترای حرفه ای خود را از دانشکده پزشکی تهران دریافت کرده ام . برای اطلاعات بیشتر در زمینه های جراحی های زنان ، خدمات زیبایی ، مراقبت های قبل/طی بارداری مشاوره در زمینه مسائل جنسی زنان،بی اختیاری ادراری ،عفونت های تناسلی(زگیل ،....) پیشنهاد می کنم از طریق شبکه های اجتماعی من رو دنبال کنید . امیدواریم از مطالب سایت لذت ببرید ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *