• روز های کاری : روزهای زوج از ساعت 16:30 الی 19:30

سفید کردن واژن با لیزر

تغییرات هورمونی، بارداری، زایمان، انتخاب اشتباه لباس زیر، عدم حفظ وزن مناسب و عفونت‌های مختلف می‌تواند باعث تیرگی ناحیه تناسلی شود. بسیاری از زنان ممکن است به دلیل تیره‌شدن رنگ واژن دچار نگرانی‌های و عدم اعتماد به‌ نفس شوند. برای از بین بردن آثار وعوارض چنین مواردی، می‌توانیم از روش سفید کردن واژن با لیزر استفاده کنیم. روش سفیدکردن واژن با لیزر می‌تواند بدون هیچ عارضه‌ای، کیفیت زندگی زنان را بهبود بخشد و همچنین به نفع زندگی جنسی زوجین می‌باشد. اگر قصد انجام لیزر سفید کننده واژن را دارید، این بخش را مطالعه فرمایید تا با جزئیات آن بیشتر آشنا شوید.

سفید کردن واژن با لیزر

سفیدکردن واژن با لیزر چیست؟

سفیدکردن ناحیه تناسلی یک برنامه کاربردی است که شامل کرم‌های موضعی، لایه‌برداری یا لیزر درمانی برای روشن‌کردن پوست در ناحیه بیکینی و اطراف آن می‌باشد. همچنین توجه داشته باشید که سفیدکردن واژن با لیزر به طور معمول اثربخش‌تر و نتایج قوی‌تری ارائه می‌کند؛ به گفته بیماران، آنها از نتایج سفیدکردن با لیزر بسیار راضی هستند.

سیاه‌شدن ناحیه بیکینی، مشکلی است که خانم‌ها آن را دوست ندارند و روی زندگی آنها تأثیر منفی می‌گذارد. در واقع، زندگی جنسی برخی از زنان نیز ممکن است تحت تأثیر نامطلوب قرار گیرد. اجتناب از تماس جنسی ممکن است به دلیل تیره‌شدن رنگ واژن رخ دهد. رنگ ناحیه تناسلی ممکن است پس از بارداری، به دلایل هورمونی، افزایش سن، افزایش وزن، عوامل ژنتیکی، عفونت‌های ناحیه تناسلی، انتخاب اشتباه لباس زیرو روش‌های اپیلاسیون، تیره شود.

 برخی از خانم‌ها برای تمیزکردن موهای خود از تیغ یا ژیلت استفاده می‌کنند که این کار می‌تواند منجر به تیره‌شدن واژن شود. علاوه بر این، محصولاتی که برای جلوگیری از ایجاد بوی بد در واژن استفاده می‌شوند، می‌توانند ناحیه تناسلی را تیره کنند. سفیدکردن با لیزر می‌تواند عوارض تیرگی ناشی از موارد نام‌برده را از بین ببرد و زیبایی را به ناحیه تناسلی باز گرداند

سفیدکردن واژن با لیزر چگونه انجام می‌شود؟

سفید کردن واژن با لیزر در مدت زمان بسیار کوتاهی و بدون درد قابل‌انجام است. در روش‌های انجام شده با لیزر، سلول‌های رنگدانه ملانین که باعث تیرگی ناحیه تناسلی می‌شوند از بین می‌روند. با ازبین‌رفتن این سلول‌ها، تیرگی واژن نیز از بین می‌رود.

در فرایند سفیدکردن واژن با لیزر، لایه اپیدرم در بالای پوست کنده می‌شود. در زیر این لایه، یک لایه پوست روشن‌تر و صورتی‌تر وجود دارد. با روش لیزری که برای فرایند سفیدکردن واژن استفاده می‌شود، می‌توان ورودی واژن، لب‌های داخلی و خارجی و کل ناحیه مقعد را سفید کرد.

بیشتر مطالعه کنید: لابیاپلاستی با لیزر

 پرتوهای لیزر علاوه بر اثر سفیدی، بافت‌های ناحیه تناسلی را احیا می‌کنند و در نتیجه آنها را جوان‌تر نشان می‌دهند. به عبارت دیگر، به لطف پرتو لیزر اعمال شده در حین لیزردرمانی، سلول‌های “ملانوسیت” در لایه درم پوست که باعث تیره‌شدن رنگدانه ملانین می‌شوند، از بین می‌روند و در نتیجه ناحیه تناسلی سفید می‌شود.

سفیدکردن واژن با لیزر چقدر طول می‌کشد و چند جلسه است؟

درمان‌های روشن‌کننده رنگ با لیزر معمولاً 15 تا 20 دقیقه طول می‌کشد. استفاده از کرم بی‌حس‌کننده موضعی در ناحیه تناسلی قبل از عمل باعث ازبین‌رفتن احساس درد می‌شود. معمولاً 1 جلسه برای فرایند سفیدکردن واژن کافی است. البته در خانم‌هایی که پوست تیره دارند یا افرادی که اختلالات هورمونی دارند، این عمل باید در ۲ تا ۳ جلسه انجام شود.

بعد از سفیدکردن واژن با لیزر به چه نکاتی باید توجه کرد؟

پس از لیزر، ممکن است سوزش، قرمزی و لایه‌برداری پوست در ناحیه واژن ایجاد شود. با کرم‌هایی که پزشک به شما می‌دهد، می‌توان به‌راحتی بر این روند غلبه کرد.  دقت کنید که پس از 3-4 روز، می‌توانید به زندگی جنسی بازگردید و رابطه جنسی برقرار کنید.

بعد از سفید کردن واژن با لیزر باید به بهداشت اهمیت داده شود. ناحیه تناسلی باید خشک نگه داشته شود. مطمئن شوید که لباس زیرتان از پنبه است. کرم‌های داده شده توسط پزشک باید به مدت یک هفته به طور منظم استفاده شوند. اجتناب از تماس آب با ناحیه سفیدکننده به مدت 1-2 روز باعث می‌شود که ناحیه تحت درمان، سریع‌تر بهبود یابد. اگر تمام این مراحل رعایت شود، بهبودی کامل در حدود 10 روز حاصل می‌شود. بعد از سفید کردن واژن با لیزر، بافت پوست ناحیه‌ای که لیزر شده است، شاداب‌تر و سالم‌تر خواهد بود.

سفید کردن واژن با لیزر

چه زمانی بیشترین اثر در سفیدکردن واژن با لیزر مشاهده می‌شود؟

نتایج پس از سفید کردن واژن با لیزر از همان ساعات اولیه قابل‌مشاهده است؛ اما برای مشاهده نتیجه قطعی باید صبور باشید. حداکثر میزان اثر لیزر را می‌توان بعد از یک ماه مشاهده کرد.

برای حفظ نتایج، بهتر است وزن خود را حفظ کنید و از اضافه‌وزن جلوگیری کنید؛ زیرا افزایش وزن نیز می‌تواند باعث تیره‌شدن ناحیه واژن شود. همچنین از دوش واژینال خودداری کنید و درمورد چنین اقداماتی با پزشک خود مشورت کنید.

بیشتر مطالعه کنید: عمل زیبایی واژن

آیا سفیدکردن ناحیه تناسلی به پوست آسیب می‌رساند؟

پوست در بلیچینگ ناحیه تناسلی با لیزر آسیب نمی‌بیند. لیزر یک کاربرد مثبت از نظر سلامت پوست است. پرتوهای لیزری که در فرایند سفیدکردن واژن استفاده می‌شوند، اگر توسط پزشک متخصص انجام شود، هیچ ضرری ندارد. این پرتوها می‌توانند تا 3-4 میلی‌متر از پوست را تحت تأثیر قرار دهند و این یک فرایند بسیار سطحی است. پرتوهای لیزر هیچ تأثیری بر رحم، تخمدان‌ها و دهانه رحم ندارند. علاوه بر این، بیان شده است که لیزر باعث ایجاد شرایط منفی مانند بی‌میلی جنسی، ناباروری و بی‌نظمی قاعدگی نمی‌شود؛ بلکه روی کیفیت رابطه جنسی نیز به علت افزایش اعتمادبه‌نفس بانوان تأثیر مثبت دارد.

نویسنده
نویسنده:

دکتر لیدا شفیعیان

جراح و متخصص زنان و زایمان ، نازایی و زیبایی

دکتر لیدا شفیعیان هستم ، متخصص و جراح زنان و زایمان ، نازایی و زیبایی . در سال 1393 مدرک دکترای حرفه ای خود را از دانشکده پزشکی تهران دریافت کرده ام . برای اطلاعات بیشتر در زمینه های جراحی های زنان ، خدمات زیبایی ، مراقبت های قبل/طی بارداری مشاوره در زمینه مسائل جنسی زنان،بی اختیاری ادراری ،عفونت های تناسلی(زگیل ،....) پیشنهاد می کنم از طریق شبکه های اجتماعی من رو دنبال کنید . امیدواریم از مطالب سایت لذت ببرید ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *